Ministar Ostojić na konferenciji "Strategija unapređenja zbrinjavanja hitnog pacijenta tijekom turističke sezone" u Splitu

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

SPLIT, 9.listopad (Media servis) - "HITNA medicinska pomoć zrcalo je organiziranosti", rekao je ministar zdravlja Rajko Ostojić koji je danas sudjelovao na konferenciji "Strategija unapređenja zbrinjavanja hitnog pacijenta tijekom turističke sezone" u Domu hrvatske vojske u Splitu.



 

"Ove godine su rezultati koji se mogu mjeriti, a mjere se u minutama i sekundama sljedeći: dakle, od trenutka poziva do dolaska na mjesto intervencije 11 minuta i 30 sekunde, a do dolaska u bolnicu 48 minuta. Drugim riječima, sve je unutar zlatnog sata, dapače, čak 20 posto bolje od zlatnog sata", istaknuo je Ostojić.

Dobri rezultati ove službe posebno u ljetnim mjesecima važni su kako za 11 milijuna turista koji godišnje posjete našu državu, tako i za njezine stanovnike, kaže Ostojić. "Tijekom turističke sezone smo ove godine uveli 13 dodatnih timova, na državne ceste i na autocestu, ali i jedan helikopterski tim, koji kompletno, cijelo vrijeme, 24 sata ima medicinski tim. Dakle, to je značajan, kvalitativan napredak u odnosu na prethodne godine", kazao je Ostojić.

Od svih ozlijeđenih koje godišnje zbrine Hitna medicinska pomoć tek deset posto su traume kaže Leo Luetić, ravnatelj Ustanove za hitnu medicinsku pomoć Splitsko-dalmatinske županije. "Moram naglasiti da u našem poslu na traume otpada deset posto posla, a 90 posto otpada na hitna stanja vezana za neke bolesti, infarkte, moždane udare i tako dalje. Od tih deset posto što otpada na traume, uglavnom je riječ o padovima s visine i o prometnim nezgodama", naglasio je Luetić.

"Iako su Česi proteklih godina imali primat među ozlijeđenim turistima, to je postala stvar prošlosti, jer su i oni shvatili važnost odgovornog ponašanja na odmoru".

Dobra organiziranost Hitne službe najbolje se pokazala ovog ljeta u prevrtanju češkog autobusa kada je poginulo osam osoba, dok su 43 osobe ozlijeđene. Upravo zbog takve kvalitetne usluge i češki turisti osjećaju se u Hrvatskoj sigurno, potvrdio nam je glavni konzul Veleposlanstva Češke Republike u Hrvatskoj, Pavel Bednář.

"Za njih brine ne samo hrvatska država, nego i češka država posredstvom konzularnih predstavništva koje otvaramo u Splitu i Rijeci, a na tom primjeru zbrinjavanja žrtava te stravične prometne nesreće možemo vidjeti da nema razloga da se osjećaju nesigurno ovdje", kazao je Bednář.
Iako su Česi proteklih godina imali primat među ozlijeđenim turistima, to je postala stvar prošlosti, jer su i oni shvatili važnost odgovornog ponašanja na odmoru, kaže Bednář. "Da nije bilo ove nesreća autobusa, ove godine bilježimo samo osam smrtnih slučajeva, što je od nekih 700 ili 800 tisuća turista, po meni, vrlo mala brojka", istaknuo je Bednář.

Na današnjoj konferenciji okupljenima su prikazani rezultati djelovanja hitne medicinske pomoći tijekom ovogodišnje turističke sezone te definirane smjernice za unapređenje kvalitete zbrinjavanja hitnog pacijenta u turističkoj sezoni 2013. godine.

 

Pisane vijesti