Cilj javnozdravstvene kampanje jest doći do što većeg broja građana i potaknuti ih da se odazovu na pregled kada dobiju poziv za neki od tri preventivna programa, ali i motivirati ih da i inače aktivno sudjeluju u očuvanju i unaprjeđenju svog zdravlja. Preventiva i rano otkrivanje bolesti dokazano su najuspješnije metode u borbi protiv malignih bolesti i pridonose smanjenju broja oboljelih i smrtnosti od raka.
Program probira za rano otkrivanja raka dojke provodi se u Hrvatskoj od 2006., a za rak debelog crijeva od 2008., no zbog pada interesa za preglede u posljednje vrijeme, Ministrstvo zdravlja odlučilo je programe ponovno potaknuti i revidirati.
Nacionalni program ranog otkrivanja raka vrata maternice novi je, pak, program probira koji Ministarstvo zdravlja uvodi od ove godine.
Kako bi programi pokazali svoj učinak potrebno je postići zadovoljavajući odaziv - za rak dojke 70 posto, debelog crijeva 45 posto te za rak vrata maternice 85 posto.
Značajnu ulogu u motiviranju građana za sudjelovanje u preventivnim pregledima imat će liječnici obiteljske medicine i patronažna služba, a zahvaljujući informatičkom povezivanju sustava, za svakog pacijenta moći će se pratiti rezultati skrininga kao i daljnje terapijske procedure.